Sunday, July 21, 2013

Kalau Tak Boleh Ringankan, Jangan Tambah Beban!

Assalamualaikum..

Ok, now everybody is talking about the teacher who left her daughter in the car. Dah jadi isu hangat dah, ada yang komen membina, tak kurang jugak yang menghina. Come on!! Kalau kau tak mampu nak kurangkan derita cikgu tu, jangan tambahkan lagi derita dia. Kita tak ada di tempat dia. Kita tak tau situasi dia waktu dia kunci kereta dan melangkah pergi. So, janganlah tambah lagi kekusutan dia.


Ajal tu dah menjadi ketentuan Allah, setiap yang berlaku tu hanya sebagai asbab. Kalau kita terus menerus salahkan cikgu tu pun, boleh ke membetulkan keadaan? Aku doakan cikgu tu tabah, kuat semangat dan mampu bangkit daripada trauma ni. Hebat sungguh dugaan Allah pada dia. Allah hanya akan uji hamba-hambaNya mengikut kemampuan.


Untuk kita yang sangat petah berbicara, amik ni sebagai pengajaran. Semoga Allah pelihara kita semua daripada ujian-ujian sebegini.



Sekian~babai
I could not ask for more

1 comment:

ReDiculousLy said...

betul tu...aku setuju....mmg la rasa kesian kat arwah budak tu...tp yg pegi dah pegi...yg tinggal kat dunia ni yg menanggung akibatnya...da la kehilangan org tersayang, rasa bersalah, ditambah plak dengan suara2 masyarakat sekeliling....smoga cikgu tu terus tabah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...