Wednesday, May 22, 2013

Input Ringkas!

Assalamualaikum! 
Aku buat entry awai semata-mata nak ucapkan "selamat bercuti" kepada semua yang bakal bercuti. Semoga fikiran dan minda korang tenang waktu cuti ni. Aku punya stail, kalau aku dah bercuti memang aku cuti sungguh! Hahah! Lepas tu dekat-dekat nak bukak sekolah aku mula la gelabah mak enon! 
Tambah-tambah kalau aku duduk dengan laki aku, lagi la...aku melepaaakkk sajaaa depan tv, sebab laki aku kata "rehatla yang.." hahah! aku isteri yang patuh, maka rehaaatttt!! 


Memandangkan sekarang ni aku dah masuk 7 months +, aku pun menggedikkan diri menggoogle apa saja yang ada kaitan dengan delivering baby. Salah satunya of cosss cara meneran. (aku tak tau nak replace dengan apa istilah meneran ni..maaf ye). Google punya google, ada 1 youtube ni tunjuk macam mana proses melahirkan (meneran) tanpa menjerit. Ni bagi aku yang tak dak pengalaman lagi la eh, kebanyakkan yang aku tengok mesti menjerit. So, I was thinking like "tak ke habis tenaga?". Rupa-rupanya betul sangkaan aku, menjerit waktu meneran hanya akan menghabiskan tenaga. 


Nak-nak pulak tadi aku tengok Adam Hawa time si Ain nak deliver, and the nurse keluar tanya sapa yang akan temankan Ain since contraction dah makin kerap kan. Suddenly si Adam ni muncul and temankan Ain. Tiba-tiba aku mengenangkan nasib diri. Sempat tak Mr.Illiana pulang temankan aku? Okk, aku nak nangis! Tapi kita hanya merancang kan, mana tau tiba-tiba presiden tu baik dan mengizinkan semua crew balik beraya. Akulah manusia paling happy masa tu! Semoga Allah mudahkan kerja Mr.Illiana. Aminnnn..


Ada kawan aku tanya macam mana rupa aku bila aku preggy.. Hahaha! Jawapannya adalah....
.
*

*

*

*

*

*

*

*

Cinta Bukit Bendera

So, inilah aku...sekarang pun masih macam ni, cuma perut ja makin maju ke depan. Hahaha! 
Oh yes! Buat yang akan melangsungkan pertunangan, perkahwinan, berendoi ke cukur jambul ke waktu cuti sekolah ni, aku doakan semoga majlis kalian berjalan lancar. Enjoy every moment korang, sebab yang terindah itu hanyalah sementara, dan kemudian, korang hanya mampu terkenang-kenang je. Macam aku sekarang. T_T


*******

Update for daddy : 
Your baby is very active. Mummy has to start counting the movements. The rest sambung dalam jurnal hijau ek. 


Sekian~babai
I could not ask for more

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...