Sunday, March 31, 2013

Hadiah Untuk Lelaki Ke Perempuan Yang Susah Carik Ni???

Assalamualaikum! 

Mari update cerita setelah sekian lama bermalas-malasan tanpa idea.
aku terfikir nak tutup blog ni, sebab aku rasa aku dah kekurangan masa, tapi bila fikir lagi sekali, rasa sayang pulak nak tutup, makanya aku biarkan blog ni sepi tanpa bicara, tanpa coretan. 


Last month, birthday Mr.Illiana, and aku masih berhutang hadiah..hohoho.. maklumlah bulan lepas aku shopping kain kat jakel sampai tak hengat duniaaa..maka terpaksalah aku postpone hadiah Mr.Illiana. Tapi dah lapanpuluhtujuhkali aku dengar dia repeat track yang sama "kalau ada gps kan best". So, aku dah set la yang aku akan beli gps, survey sana sini tapi aku ni bangsa tak reti beli gadget secara online, and aku nak meredah kesesakan untuk riki pun aku dah malas dah. So, tunggu empunya badan pilih sendiri, and aku hulur $$$ je, senang keje! 


Apa yang aku beli? 
Of coz la gps jenama Papago! Mula-mula repeat track kat aku kata nak Garmin, last-last rembatan mengena pada gawang Papago! See! kan betul, kalau aku pakai redah je beli, mesti tak menang memakainya. Lagipun guys kan ada taste tersendiri and of coz bab-bab gadget ni diorang lebih advance dari ladies. 


Dulu masa aku kat maktab, zaman-zaman belajar dulu, aku tau betapa susahnya ladies nak carik hadiah untuk partner diorang. Aku pun salah seorang daripadanya. Aku pernah bagi hadiah novels RAM kat Mr.Illiana, since aku tau dia minat baca novel RAM je, (kira sejiwala..pandai dia tackel aku guna novel abg RAM. kahkahkah!) tapi bila di side lelaki, diorang rasa carik hadiah untuk perempuan lagi susah. Apa yang susahnya, meh sini aku listkan.. 


* bunga 
* coklat 
* teddy bear
* bantal "I LOVE YOU" 
* rantai tangan 
*handbag
* custom made stuff (like frame, albums etc) 
* kain pasang 
* perfumes


dan banyaaaakkkk lagi.. bagi aku kan, perempuan ni, dia dapat apa pun dia happy, sebab perempuan suka surprise, suka dapat hadiah.. kan?kan?kan? tapi kau kalau nak bagi dia hadiah pun, tengoklah apa yang dia minat, setengah perempuan tak suka bunga, tak suka coklat, jangan kau tabur depan rumah dia dengan bunga sampai boleh buat kebun pulakkk. Setengahnya tak suka pakai rantai tangan, suka yang simple-simple je, haishhh! You know your partner better. 


u choose ur own presentla ye hun! hahah

tapi kan, aku dok pot pet pot pet pasal hadiah perempuan mudah carik, aku pun tak tau aku nak mintak apa sempena birthday aku yang dah lepas ni..kahkahkah! padan muka aku! 



sekian~babai
I could not ask for more

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...