Saturday, June 16, 2012

Doa Dalam Rumahtangga

Assalamualaikum! 

Hye guys! Seronok ek korang yang tengah bertelentang santai kat rumah ek. Aku ni start minggu ni sampai minggu pertama bulan 7, SETIAP SABTU aku kerja! Tahniah untuk aku! semoga dengan kerja ni, dapatlah aku melupakan insiden "pelamin anganku musnah" tu.. (hopefully..insyaAllah..) 

Okk! next tips untuk yang bakal berkahwin atau pun yang sudah berkahwin. Aku tak nafikan, dalam mengendalikan bahtera rumah tangga, kadang-kadang sang nakhoda bakal bertemu dengan badai yang tak diundang.. Kalau semua pasangan dalam dunia ni boleh aman damai, takkan ada yang keluarkan istilah "duda" or "janda" kan? 

Benda ni aku dapat masa aku dok melayan fb semalam. 



sumber tak ingat dah, sebab aku pun
tengok yang orang dok share2 je..
Senjata orang mukmin yang paling ampuh ialah "DOA". Maka, janganlah berputus asa dengan doa. Kalau kau nak mintak something dengan abah kau, tapi kau tak berani nak cakap, kau akan guna perantara mak kau untuk sampaikan hajat kau kan? Macam tu jugak dalam office, even kau menghadap big boss kau untuk mintak naikkan pangkat, tapi big boss kau tetap kena bawak kau punya usul tu dalam meeting board dia. Tapi kalau kau direct mintak dengan Allah, takkan ada sesiapa pun yang akan jadi perantara kau. Kau mintaklah seberapa banyak yang kau nak.

Panjang tak tazkirah aku pagi ni? hahhaa..
Bukan apa, semalam petang aku tengok cerita ulangan Halimah Jongang tu, mak si Esah ni, nak suruh si Ali ni kawen cepat2 dengan Esah, mesti nak pakai bomoh. Hebat sangat ke bomoh tu sampai boleh melawan apa yang dah tertulis dalam lipatan takdir? Sundri fikir lah ye.


Okk, aku nak bersiap, nak breakfast. Jap lagi aku nak on call.
Minggu depan seminggu pulak aku kena melangut kat Ipoh. Aku fed up betul kalau kena kursus kat Ipoh. Aku dahlah tak reti jalan Ipoh, nak kena kursus sampai seminggu. Ohhh! Stress!! Kalau kau suruh aku kursus kat area yang aku tau, kau letak lah aku sampai sebulan pun, no hal la beb!


Okk, dah sudah! Aku baru dapat info, atlet2 aku dah berpeleseran kat sekolah. Janji tunggu pukul 930, tapi belum pukul 8 dah sampai! Bertuah betul! Kau kalah japg, kau balik jalan kaki! (kejam x aku?)



sekian~babai
I could not ask for more

4 comments:

cryclown said...

hehehehe...baik punya tips....
tunggu kad:)

Yuni Aisyah said...

wah tips yg baik...leh dipraktikkan bile berumah tngga nnti..hehe

p/s lme sgt2 x dtg sini...huhu

ReDiculousLy said...

tak sabar nak berumah tangga ke? mana kad? tak sampai2 pun lagi...

Illiana Hidayah said...

cryclown : tunggu jugak kad dari aku..woahh!!

Yuni Aishah : heheh...sila2..amalkan okk..hehehe.

Red : hahah..sabarlah..aku xde s/u nak tlg aku tulis kad..hehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...