Monday, January 30, 2012

Kena Jaga Tepi Kain Orang Ke Tak Ek?

Semalam indah! 
Semalam asyik! 
Sampai dalam mimpi pun terbuai-buai. 
Terima kasih cinta! :) 

Selama ni orang cakap "jangan jaga tepi kain orang". Sebab tu sekarang makin banyak bayi yang terbuang. Tapi semalam, masa aku lepak JJ Kinta City, one guy ni memang buatkan aku tabikkkk springgggg! 
Masa tu baru lepas keluar wayang, keluar melepak kat luar kejap, meninjau keadaan kereta (read : trauma kejadian pecah kereta kat Tesco dulu), baca  sini untuk cerita saspen , sementara tunggu Mr.Illiana "buat kerja" dia, aku ni melepak la kat bangku yang ada tu, sebelah aku ni ada one couple. Si boyfren tengah smoking, si awek dah buat muka tak senang. (read : mana ada awek yang suka boyfren dia smoking, melainkan awek tu smoking jugak), tiba-tiba datang one guy, menyapa this boyfren yang tengah smoking. 
"sorry ye, you nak smoking takpe, tapi janganlah dekat sini ye, asap you tu buatkan orang sebelah you merana, nanti dapat cancer and so on, sebab bahan asap you keluarkan 2x ganda bahaya. kesian kawan you, kesian kakak yang kat sebelah tu (sambil point kat aku)". 


lepas dia sembang macam tu, dia blah masuk dalam JJ tu balik. Masa tu, aku macam "wahhh! beraninya mamat ni..bagusnya dia". Then tiba-tiba mamat tu keluar balik and menyapa aku pulak since aku senyum ka dia kan. Dia pun cuba lah nak menyampaikan niat and maksud dia yang sebenarnya. Tapi belum sampai dia nak bukak mulut, nampak lagi sekelompok guys yang tengah smoke, and he rushed to them, gunakan ayat yang sama macam dia tegur mamat yang smoke tadi. And masa tu Mr.Illiana datang, so aku pun tak sempat nak sembang panjang dengan this concern guy. 


so, pada aku lah kan, tindakan mamat ni sangat berani. And lagi satu bila dia tegur dengan baik, ditambah pulak dengan alasan yang kukuh, memang orang yang kena tegur tu pun naik segan. Malaysia perlukan insan-insan hebat sebegini untuk mengurangkan asap rokok di tempat terbuka. 




lepas meroyan dalam sebulan lebih, dapat jugak makan set prosperity ni.. yahooooo!!!! 

kami sampai JJ awai pagi, keadaan lengang lagi, sekali bila nak balik, jemmmm!!!  inilah buktinya.

mau tak jem! pakat dok parking kat bahu jalan, ni jalan yang nak turun dari roof parking okk! nasib baik Mr.Illiana yang drive, kalau aku drive, mahu bercalar kereta! 

ehhhh!!!
To : ILLIANA! 

yes! the roses are mine!!
"Will love you till the last rose dies"





sekian~babai
I could not ask for more

2 comments:

ReDiculousLy said...

hebat la ammat tu...iman dia kuat la tu...kalau aku mesti tegur dlm hati je...selemah-lemah iman...hehe

p/s: ooo g ipoh x gtau pun ek...

Illiana Hidayah said...

Red : hehehe...ampun...aku g pon mengejut, mamat ni tiba2 terpacak depan umah aku kat gerik..hehehhehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...