Wednesday, October 19, 2011

"Creative Cube" "Malay Ladies Love Mat Salleh Guys"

Assalamualaikum!
Hello peeps!

maka, seperti yang dijanjikan, entry ni adalah entry untuk menghapdate detail kejadian "Bengkel Bahasa Inggeris Bersama Penutur Jati Negeri Perak" dan jugak "Why Malay Ladies Fallen In Love With Mat Salleh Guys" .. maka, sila bersabar dengan entry yang berjela ini.. woaahhh!

so, that Friday dengan badan yang sangat letih tetap menggagahkan diri drive sampai ke Kampar, bila sampai je kat hotel tu rasa cam hilang sket penat since hotel tu mewah! (read : mewah di sini bermaksud dari segi kursus ye..selalunya kursus kat dewan sekolah, dewan ppd, tapi kali ni cikgu2 biasa pun boleh melangkah ke hotel mewah ini), masuk je terus nak check in sebab tersangat penat..


so, this is the room of Grandd Kampar Hotel - if i'm not mistaken, ni bilik standard.
bilik yang saya share dengan my colleague ni kat tingkat 4, nice! semua lengkap! astro siap ada channel star movie! macam tak mau keluar bilik je ak tengok movie~ melampau bunyiknya kan?


lighting ni tak berapa best sebab tersalah set camera~!! ampun dipinta ye
makan time!
kalau tak tayang gambar makanan memang tak sah kan? hhaha...
okk, this is my second helping meal.. ahahaha.. meal yang pertama of koss lah nasik lemak! gua perut melayu okkkk! tapi saya still ingat lagi la yang saya perlu kawal kuantiti pemakanan saya, so nasik lemak tu memang 1 senduk je, barulah menambah benda alah ni..~sedapp okk!
buffet pagi kat sini nice, ada macam-macam hidangan, nasik lemak, koew tiaw goreng, cereals, roti yang ada macam-maca jenis jem and butter, haih! tak tersebutla, kang ibu mengandung baca ni mengidam pulakkkk.. ngeheheheh..

okk! lighting ni dah ok sket..
makan lagi! ini lunch!
sambal belacan tetap ada, nice with ayam masak merah, rendang daging, ulam-ulaman, apetah lagi..

okk, mari masuk bab ilmiah!
so, one of the session yang saya rasa sangat best was the "Creative Cube" session.
  • cikgu-cikgu sekalian boleh buat cube ni dulu, macam dadu tu,
  • then masukkan huruf-huruf such as "c" "p" "t" "a" "o" dan macam-macam huruf yang korang nak ajar pada hari tu.
  • kalau boleh asingkan huruf vokal dengan huruf konsonan dalam cube yang berasingan.
  • then ask three or four kids (depend on your words) to role the cube.
  • the facing up alphabets akan digunakan untuk bentuk perkataan.
  • tak paham???
  • lets say kid 1 dia role cube tu dia dapat huruf "c"
  • kid 2 role dapat "a"
  • and kid 3 dapat "p"
  • so, suh 3 kids ni pegang cube tu and tunjukkan pada kelas huruf yang dia dapat, so by using phonetics, combine kan "c" dan "a" and "t" akan terhasil la bunyi "cat".

nampak tak cube tu? korang boleh guna untuk subjek yang macam-macam, tak semestinya english je, bm untuk LINUS or pemulihan pun ok jugak kan?

the mentors! but my mentor wasn't here, he's humble! heheh..
ini bukan bodek! sebab tak mungkin dia akan jumpa blog mentee dia yang bercampur-campur bahasa ni~hehehhe. oh yess! with MB Perak ye people!

sepanjang posting dari bulan 2 sampai sekarang, dah macam-macam kursus saya attend, and dah macam-macam claim yang saya buat, inilah the 1st reimbursement yang saya dapat from SMR Group! biarlah Jeff salah eja nama saya pun..hahah..janji duit dapat~!

ok2...saya tak lupa pun pasal "why malay ladies fallen in love with mat salleh guys"
masa tengah kursus ni, ada few mentors yang bawa family. so ada sorang mentor ni turun dengan sorang lady yang nak macam Malaysian pun ada, dalam berpegangan tangan sambil tolak stroller baby.. then tarikkan kerusi untuk wife dia ni duduk. bila je wife dia ni nak bangun amik makanan, dia cam tak bagi la, then dia yang bangun amik makanan, air and semua yang wife dia nak makan.. same gak masa lunch, orang punyalah ramai, tapi dia reservekan one seat untuk wife dia yang comel ni... wahhh!!! romantik okkk! tak malu nak tunjukkan ke"caring"an depan khalayak!

betul ape, tengok hubby Ning Baizura, kan?
*apesal Maya Karin divorce jugak???

ekk??? ntah, saya bukan PA dia.. ahahha.. boleh jawab camtu?
tapi pada saya la kan, ladies ni suka benda yang dia nampak jelas, nyata lagi terang! macam hubby/fiancee/boypren kau bagi a bouquet of roses, kau mestilah rasa macam "wahhhh!!!" gitu kan? and ladies benci pada benda or something yang tergantung! trust me~!

inilah wajah mat salleh guy yang romantic tu...hahhaha... takleh la nk focus depan-depan, kang kena hempuk pulak gua dengan bini dia~hahhaha..


sekian~babai
I could not ask for more

3 comments:

ms.GrEEn said...

oohhh..org perak ke?hehe..saye asal sana!!!

ReDiculousLy said...

mcm teringin jek nk msk grand kmpr hotel tu tp xde keje la plak duk dekat tp nk tggl hotel...huhu

Illiana Hidayah said...

miss green : ehh...x.sy keje je kat perak ni...heheheh..

red : aku ajak naik aritu ko xnak..heheh..nk tdo situ pun blh.luassss gilee kot bilik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...