Tuesday, August 16, 2011

"Megi" Saya untuk Berbuka Puasa

puasa!
bazar ramadhan!

1st Ramadhan dulu "yes" saya pergi la jugak menjengah bazar kat area saya ni, tetapi bila dah terkena mee goreng yang tertumpah kontena garam...maka, cancel terus niat nak mencari juadah kat bazar untuk berbuka.. dahlah susah gilooss nak mencari parking, bersesak! nak buka kat luar pulak, tak dak geng sekepala, so better saya masak je la kan..

cikgu 1 : yana bukak posa macam mana? p bazar?
saya : taklah..saya masak ja kat umah..
cikgu 2 : masaakkk??? kau pandai masak ek? ape yang kau masak??
saya : meggi!

ni la antara megi yang saya masak time saya nak berbuka posa~!
*
*
*
*
*
*
*
*



iyaaa!!! ni lah "megi" saya.. ayam masak merah!
cukuplah untuk saya sorang buat berbuka and sahur kan..?

ni haaa.. lagi 1 "megi" saya..

*
*
*
cucur udang with kuah kacang! resipi umi~lalalallala...

okk? dah puas hati dengan menu berbuka saya?
petang ni saya nak makan megi lagi..
mybe megi spegeti..jap lagi boleh keluar carik mayonis!


sekian~babai
I could not ask for more

12 comments:

AmOy zEt said...

sedapnye "megi2" itu,,bak mai sikit,,hihih~~

Illiana Hidayah said...

hahaha..meh sini...ptg karang kite buke same2..nak?

Siti Suriani said...

lapo. hehe

Illiana Hidayah said...

siti : hehehe..sabo2...

fyna said...

rajinya memasak "megi" hehe

cryclown said...

aku pun masak jugak..hahaha.. masak ranum

Illiana Hidayah said...

fyna : hahha..ni kes malas nak ke bazar! hhehhehe

cryclown : hahah..ko kan mmg dh lame masak ranum! ngeheheh

NICK IRFAN said...

megi xnmpk pun meggi yg nmpk ayam je? hehe

Illiana Hidayah said...

Nick Irfan : haaha..."meggi".. :)

Cheek Zaza said...

'megi' anda sangat special ... !!!

Illiana Hidayah said...

hehehe....ni "meggi" feveret!

farah hanim said...

wah
megi nie cam sdp je
hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...