Saturday, July 2, 2011

Mata itu Sinis!

Assalamualaikum!
hye semua!
salam 1 malaysia...
ewahhhh! mentang2 tadi ada larian 1 murid 1 larian 1 malaysia, dan2 jek start dengan salam 1 malaysia kan...hohoho..

actually saya nak bukak entry ni untuk "sound-menyound"..but then since i've talked to my umi about dat person, so saya rasa tak perlu lah saya pukul canang pasal dia kat sini..heheheh... so, just nak share sikit dengan korang pasal kedudukan saya as a guru baharu..

yes, saya tak nafikan yang saya ni mula2 masuk ngajar dengan gred DG41, and masih ada cikg2 senior yang belum sampai pun gred ni..tapi secara jujur dan ikhlasnya, saya tak pernah rasa apa2 dengan gred yang saya pegang..sebabnya saya ni guru baharu yang zero dari segi pengalaman. saya kanak-kanak rebena yang terus dapat peluang masuk ipg lepas spm.. so, memang dah keluar ngajar pon orang takkan tanya "cikgu ek? ngajar sekolah mane?" tak okkk!! orang akan tanya "belajar lagi ke? kat mana?" (saya maafkan orang yang bertanya tu sebab dia buatkan saya rasa saya awet muda..! muahahahha)
balik pada topic, so bagi saya, once i entered the school gate, means i'm ready to gain my expierence and trying to adapt with senior colleagues. sumpah! saya tak pernah bangga masuk gate sekolah dengan DG41, malah saya rasa sangat takut pegang gred tu becoz of once kau masuk dengan gred yang tinggi, of cosss kau punya knowledge is tip top! kau punya teknik ngajar is tiada bandingan! tapi saya masih tak dak semua tu! saya masih merangkak2 nak plan lesson plan, nak kawal disiplin dalam kelas, boleh dikatakan everythings is new to me!

so, from the bottom of my heart, saya tak pernah rasa nak challenge cikgu2 senior yang sangat kaya dengan pengalaman, sekali tengok budak dia dah tau budak ni ada masalah apa.. and one more..saya keluar kerja di saat cikgu2 sekolah rendah saya masih belum retired lagi, so means if i was posted in my former primary school, my teachers will be my colleagues! so, takkan gilaa sangat saya nak merendah2kan cikgu2 yang dah ajar saya kenal abc dari kecik becos of saya ada degree?? itu manusia bodoh namanya! tak kenang budi!

but since saya asyik kena hentam je eventho saya tak pernah dengar sendiri, cukuplah dengan mata yang sinis tu, i can read the expression, one day saya akan tunjukkan siapa saya..






such an irritating!

*amacam aerobik dengan lagu latin?? lepas ni kita zumba lak ek..hehehhe

sekian~babai
I could not ask for more

3 comments:

puteri ain said...

kapal trbg kertas tu kalau kena mata habis weyh . hehe

anisyud_01 said...

hoho..dia sakit mata gamaknyee..
bio je le jawabnya,
xkn nak turunkn pulok gred hasil 5thun stgh tu ye tak~ =)

Illiana Hidayah said...

puteri ain : ahahha....org irritating mmg kena bantai cam gitu jek...

anis : bersedialah kamu nnt ek..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...