Sunday, July 17, 2011

Jalan2 Carik Makan!

Assalamualaikum~
~jalan2 carik makan~
ahaaa.. before dis saya asyik dok tengok je blogger2 yang buat segmen jalan2 carik makan kat blog diorang, maka malam ni saya pulak nak naikkan segmen jalan2 carik makan okk~


kepada ibu2 mengandung, jika kalian pembaca Marche Ou Creve ampun ye kalau entry ni buatkan ibu2 sekalian mengidam.. kalau ibu2 sekalian ngidam, sila sampaikan hajat ibu2 sekalian kepada hubby masing2 ye.. *_*


2 weeks before dis, saya tiba2 tersampuk selera makan ape ntah, sampai tiba2 meraung2 nak makan ikan bakar, sotong/udang goreng tepung, kerang bakar.. so, apa lagik, mari merapp kat Mr.Illiana since beliau dah menjadi jejaka berkerjaya kan..~ahaaa!


masa lunch sebelum balik ialah di area Teluk Batik, kalau tak silap saya kedai tu nama "Silaturahim", memang kalau korang nak masuk area Teluk Batik, kedai tu on your right.. memang tip top, sebabnya pukul 10am, orang dah mula ramai berpusu2, so kalau korang sampai dalam pukul 12 tu memang lauk dah makin kurang, silap haribulan boliao! and then tempat duduk pun tak ada! lauk pulakk tak payah cakap la, memang semua adaa..and korang kena layan diri..termasuklah kaunter air.. diorang dah siap letak air dalam gelas, sirap ke, limau ke, teh o ke, milo ke.. korang just need to put the ice cube on your glass and minum!

tayang dulu gambar air! sirap laici!
ini memang air yang saya akan mintak kalau makan kat sini..
sedaap!

okk.. ini diaaa.. terubuk bakar with lala masak sambal kot ni.. (dah tanya Mr.Illiana, tapi dia kata masak sambal kot).. so, ini yang kami makan, pinggan saya ada telur masin separuh and sayur with kerabu sikit. kerabu tu sangat sedaapp.. tak sempat nak snap sebab lupa.. (ni tanda kebulurraaannn!)

terubuk bakar ni memang dekat dengan Mr.Illiana sebab saya ni tak berapa reti sangat nak makan terubuk yang memang terkenal dengan banyaaakkkk sangat tulang, so terpaksalah menadah belas ihsan orang sebelah nak makan terubuk~kahkahkah!





see! berkat kesabaran beliau, maka selamatlah terubuk ni dikerjakan.. mangkuk lala tu pun beliau jugak yang abeskan.. saya?? makan tak abes! muahahaha!

okk..mari tengok menu makan malam pulakk ek..


oraittt..ladies and gentlemen, dinner ni kat kedai F1~ (saya memang tak berapa nak tau nama, tapi ni pun area Teluk Batik jugak) geng2 unikL mimet panggil kedai ni kedai F1 sebab pekerja kat sini memang sangat pantas dan cepat buat kerja~siapkan menu! saya tak payah tunggu sampai merungut2..rasanya dalam masa 10mins semua menu kami dah sampai.. ohhyeayyy!

menu kami malam tu siakap bakar, sotong goreng tepung, tomyam campur with limau ais and nes o ais! kalau ikutkan perut saya yang gilosss, nak makan kerang bakar, tapi saya tau itu semua mainan nafsu, maka sila kawal!

ini tomyam campur ~not bad! sedaaapp!

ikan siakap bakar! RM36.00~
so, menu kami malam tu dalam RM60.00..
hameekk kau! rasanya sepanjang setahun lebih kami together2, ni 1st time makan sampai RM60~wakakak! tapi puas hati sebab saya makan habis!

maka, tertunailah idaman perut saya yang memang tak tentu hala ni, million thanks to pensaport makanan2 saya~hehehe... terima kasih daun keladi, lepas ni boleh buat lagik..wakakak!

saya habiskan duit borang 2pasang Red Modani~
nasib baik ada jugak Red Modani ni, since Fabiano Rico tak dak kat sini..maka saya dapatlah 2 benda ni~kekekekke

wedges Crocodile dan terkeluar tapak, maka tanpa banyak soal, saya pun try wedges ni, nampak sexy youuuu~rembattt! sila pakai dengan baik sebab boleh pakai raya, (mode : malas nak beli kasut raya~!)

kasut kerja!
sentini saya dah selamaaatt jugak kat heel, saya rasa ini cam funky pulakk...gasakkk lah, janji tutup depan belakang~setel! dah boleh ke kerja dengan hati yang gumbira!

Sekian~babai
I could not ask for more

4 comments:

ReDiculousLy said...

uih makan besaq ek....terliur aku dibuatnya...hehehe...asyik ke lumut jek, bila nk turun kampar plak ni???

p/s: kalo aku wedges tu jek wt kasut keje...x men da kasut bertutup...hehehe

Illiana Hidayah said...

Red : ahaha...makan besar sempena bos dapat gaji..ahaha...aku kdg2 pakai wedges tu as kasut keje..tp standby takut kene pantau..at least ade kasut ttp dlm kete..heheheh

AmOy zEt said...

makan dapt,,,kasut pon dapt,,hihihi,,caya lah,,hihih,,cantek kasut!~ =)

Illiana Hidayah said...

amoy : ahhaha...kasut duit sundri..mkn tu duit org~wakakak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...