Tuesday, June 21, 2011

One Shot~10 Die~

Assalamualaikum..
Hye semua..~

tak mau cakap berkias-kias, nak straight forward and one shot ja..

"DI SEBALIK SEULAS SENYUMAN TERSELINDUNG 1001 RAHSIA"

haaa..macam weird je kan bunyinya..
saya tak nafikan raut wajah yang manis menimbulkan rasa senang dalam hati orang yang nak berinteraksi dengan kita, orang pun akan rasa sejuk perut ja kalau nak borak dengan people yang ada raut wajah yang manis ni.. TAPI.. itu di depan kita, kat belakang kita..????
insiden ni dah banyak sangat saya lalui.. depan orang tu kemainnn lagi kau bodek dia, kau senyum2, gelak2, gurau2 dengan dia... belakang dia, bersepah2 kau perli dia, kau sindir dia.. tapi yang peliknya sindiran kau, "perli"an kau tu tak dapat pun orang tu nak dengar, yang dengarnya saya yang punya raut wajah yang "masam" ni..
betul la lec PJ saya cakap dulu, orang PJ ni jenis bagi one shot ja, kalau tak puas hati, kau hentam dat time jugak, dah abes kau hentam, setel! takkan ada lagi cakap2 belakang..puas hati kan? itu jugak yang saya amalkan dalam p&p saya, tengah syok ngajar, and suddenly ada yang saya nampak tak kena di mata saya, saya memang akan stop the session, and tegur budak tu, one shot saja saya bagi, biarlah orang nak kata saya ni stop the momentem or wat, bagi saya skali dah bagi, setel!

tadi ada one of my colleague tegur saya "kau ni yana buat kerja tu muka series sangat, senyum sikit.." maka saya pun hanya senyum sikit and kembali series..

komen saya : i'm sorry, this is the way i work, coz for me is betulkan benda yang biasa, biasakan benda yang betul.. then you'll get the FUN in your work~

sekian~babai
I could not ask for more

1 comment:

puteri ain said...

kita xkan pernah dapat puaskan hati smua orang . kadang2 persengketaan timbul , tapi kalau kena , dpat settlekn cre baik . jgn ada batu api je sudah la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...