Tuesday, April 19, 2011

Manusia Bila Dah Terdesak Macam2 Boleh Jadik..~

Assalamualaikum!
Hye semua!
today sempat pau brodband abah, maka boleh melepas gian ketagih nak berblogging.! ohhyeaayyy!!! entry yang dah ditulis berkepuk-kepuk dalam folder, problem is bila nak online ja, xboleh bukak blog, masalah tak dapat dikenalpasti.. kalau kat sekolah pulak, hari ni dapat wireless, 3 hari pulak tak dapat, then after 3 days tu dapat pulak, but just around 3hours.. huaaa!!! tensen kepala hotak yang memang sedia tensen dah ni..kalau gamak saya ni pergi sekolah just untuk cangak dalam staffroom is ok la, ni tak ke hulu ke hilir, kejap2 call masuk panggil setelkan itu ini.. terapi internet tak pernah ada tau kalau kat tempat kerja~series dah rasa macam katak jatuh dalam perigi, nampak langit je biru, sekeliling gelap!

ok, ni nak story mory pasal gangguan yang dah nampak kat area Gerik..
weekand lepas tak balik, sebab sabtu tu keluar jadi empire netball, so ahad tu memang rasa nak mati kejung dah, then siap-siap sket, galas lappy, keluar lepak kat kfc. (padahal dah sangat bosan dengan meals tu, sebab rite now tengah kempunan tahap gaban nak makan mcD), dah order segala, cariklah tempat nak duduk.. on lappy semua, tengok2 hotspot punya wireless pun macam hareeemmmmm saja.. dalam pada rasa nak memaki tu (yela, bikin minyak keta abes jaa), mata sempatla menilau sana sini, tiba-tiba ternampak one guy yang sangat kurus kering, misai tebal, gelap, muka cengkung was looking at me. mula-mula tu saya buat donno je la, maybe perasan je lebih kan.. bajet macam cantikkk gitu (ehhh?) then, bila angkat je muka, mamat ni saiko ni still looking at me! dah sudahhh! masalah problem! then, dengan beraninya saya pun balas pandangan dia tu dengan pandangan yang sangat tajam, terus dia pandang tepi and buat2 macam tersedak, terlekat segala! the problem is mamat saiko ni tak makan apa2 pun! he was sitting there near to the entrance and keep looking at the girls! ulang sket GIRLS! wadehellll???? ada one girl yang agak chubby masuk dengan pakaian yang agak daring, dan2 tu gak mamat saiko ni pandang macam nak terkeluar bijik mata! on the spot saya syak mamat ni ada niat tak baik, and saya yang tak berapa nak berani ni saja ja keep on eye kat mamat saiko ni, dah rasa panas bontot, pandai pulak dia keluar dari kepsi tu.. masa tu dah lega kemainn la kan, tup2 dia keluar dan berselindung di sebalik tiang yang besar! detik2 cemas macam ni takleh biarkan lama, i packed all my stuff, and nampak dia macam ralit sket, terus keluar dari situ.. and i thanked Allah sebab masa tu i parked my car agak jauh dari kepsi tu..

insiden tu tak berakhir kat situ, the next 2 days, saya keluar lagi nak carik bahan mentah nak masak, so decided masuk The Store, kau teka apa yang jadi?? mamat saiko tu tengah berdiri kat pintu belakang The Store tu and staring at me, dusshhh!!! dahla masa tu pakai baju kurung dengan heels, kalau pakai seluar boleh la gak nak standby apa-apa yang patut, memang tak jadiklah nak masak segala, saya menyusup keluar dari 1 bahagian ke 1 bahagian and terus keluar dari situ, bila dah masuk dalam kereta, saya nampak dia keluar ke jalan besar and kepala tertoleh-toleh sekaan-akan mencari! series!!! ni mamat saiko + gilaaa sex!


memang tak nak edit gambar ni, biarkan nampak camni, kau tengok cara dia duduk and pandang, memang scarryyy okkk!

tu cita yang scarry, the next story is ala-ala scary jugak..
yesterday, dalam pada tak dapat gaji lagi, saya keluar gak carik sepasang kasut sukan, then dah puas cuci mata bagai, nak keluar lah dari tesco, dah masuk kereta, nak start enjin, tiba-tiba ada one lady ni approach saya, punyalah gelabah sebab dia datang betul2 dekat dengan cermin driver, dengan cepat saya tekan button kunci semua pintu!

lady : dik, jangan takut dik, akak nak mintak tolong sket ni..

saya : apa dia kak?

lady : akak nak mintak duit sket, kak nak balik butterworth, dompet kak jatuh..

saya pun terus grab porch beg, keluarkan RM10 and hulur kat that lady

lady : terima kasih dik noh, takpalah yang selebihnya kak mintak dengan orang lain la ya..

saya : kak, rasanya nak balik butterworth cukup dengan RM1o tu..

then that lady blah macam tu saja~

dah sampai umah, i told my parent la apa yang jadik pasal that lady tu, dan2 abah kata saya dah tertipu sebabnya bersepah orang cakap macam tu.. abah cita gak yang ada mangsa yang siap kena hembus and serah everythings kat orang yang macam tu! meremang bulu roma i okk!!!

untuk kakak yang mintak duit kat tesco sp tu, ini untuk akak ye..
saya ikhlas nak tolong akak sebab akak ni orang Islam macam saya, tapi kalau memang betul akak gunakan cara tu untuk tipu ramai lagi orang, pandai-pandailah akak jawab ngan Allah nanti, saya tak heran sangat pun takat RM10 tu, tak terjejas pun gaji saya bulan-bulan,
dan akak pun takkan kaya dengan cara tu ye...

so, for those people yang memang hati mudah tersentuh and kesian macam saya, sila jangan tertipu macam saya, kalau takat RM10 takpe lagi, takut dia hembus semua benda hilang..tinggal sehelai sepinggang lak nanti~

sekian~babai
I could not ask for more







2 comments:

Athalia Abdul Ghapar @ kawat berduri said...

perghhhh gile scary merry story akak... kalo kite la.. dh x tnye pape lg dh.. trus bg jurus timang puteri kt mamat saiko2... yg akk 2 plak.. sbelum die hembus... baik kite yg 'hembus; dulu.. hahahahahha

Illiana Hidayah said...

hahaha..tau xpe..masa tu akak mmg dah tercongak2 step2 yg pnh belajar dulu..tp klu time pakai baju kurung tu yg jiwa kacao tu...~hohoho

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...