Friday, January 14, 2011

Penganggur Ni Pernah Masuk Pertandingan Menjadi Ratu~

Assalamualaikum!
Hye semua!
ini hari saya nak kongsi kat you all satu rahsia besaaarrr! muehehhe..

sebelum ni tak pernah pun terlintas di fikiran untuk share gambar ni kat blogspot, tak taulah apehal tiba-tiba hari ni meroyan nak letak gambar oldskul lak untuk tatapan korang.. sila bersyukur di atas kemeroyanan saya, maka korang boleh tengok gambar oldskul ni..~wakakka!

dulu pas habes sekolah cina, saya terus berubah angin masuk sekolah yang semua pompuan, 3 tahun saya kat situ before saya diheret pulang oleh umi ngan abah saya.. well.. saya kan budak nakal! hohoho.. then bila masuk sekolah semua pompuan, tiba-tiba saya mengalami renjatan yang maha dasyat.. mana taknya, dari sekolah cina yang takdak kawan melayu, tiba-tiba masuk sekolah semua pompuan..! maka, saya yang gilaaa kasaqq gedegaqq (sila rujuk kamus loghat kedah) memang terpele'ot la sekejap kan.. budak-budak kat situ semua ayu-ayu kot, sopan santun, budi bahasa, jalan tunduk je semua.. datang pulak saya yang memang ala-ala jantan ni konfemmm la bergegarrrr sekolah tu dibuatnya..

disebabkan rumah yang jauh, maka terpaksalah duduk hostel..
and in the end of the year, before cuti sekolah yang panjang gilaaa tu kan, buatlah majlis-majlis ni.. ala-ala maskered parti gitu.. (okk! saya tipu! takde pon maskered-maskered ni) masa tu tiba-tiba ajk asrama ni nak buat pertandingan ratu cantik..tapi istilah dia bukan ratu cantik! sorry peeps, lama tak makan kismis, maka tak boleh ingat semua benda..! pertandingan ni dibuat ikut dorm... maka, mesyuarat dorm pun diadakan, lalu ahli dorm saya buat keputusan yang membuatkan saya bagai terkena renjatan letrik bervoltan tinggi ~jadi model!

adesss! kau boleh bayang tak budak yang tak pernah pakai secalit bedak pun kat muka, kasar gilaaa vavi punya nak naik pentas jalan kucing! bila negara demokrasi, maka speaker dewan menegaskan bahawa keputusan muktamad, lalu beberapa sesi jalan kucing telah diadakan untuk "menyopankan" dan "mengayukan" langkah.

masa pertandingan tu, puaslah saya tahan muka kasi diorang solekkan, and saya keep warning "yana tak mau jadi badut sarkas atau opera cina!" , maka bila dah siap, beraksilah saya di atas pentasss.. oh yes! pertandingan ni bukan nak tayang muka jek, tapi kena jawab soklan sama, gamaknya diorag pilih saya sebab saya ni kalau bab "menjawab" memang no 1.. muahahhaha..

maka...bila keputusan diumumkan...
dapatlah no 2..
nak tengok ke gambar yang muka tak siap ni?

*

*

*

*

*





series! bila tengok balik memang kerassss perut gelakkan diri sendiri..
dah terasa macam pengantin pulak (memang pakai baju pengantin pun), dah lipstick merah menyala~ohhhhhhh!!! apakah???
tapi dah saya menangkan masa tu, means lawalah tu kannn! hahahha..

dah sudahhh~
tu zaman retro punya gambar..
nasib baik gambar ni tak close up kan..
kalau tak mampossss sampai berzaman kena gelakkan diri sendiri..wakkakak!

p/s : anggap je la ni cara nak hiburkan diri yang berduka lara

sekian~babai
I could not ask for more

9 comments:

MOHDFAIRUZcheghani said...

haha..same la kite..jln2 newor2 mlm2...sume jln kt kuala terengganu da abes redah,xkire kecik ke besor sejak jd penganggur ni...sabar je la..

Kaki Bongkar said...

kalau diteruskan mungkin boleh jadi miss universe. Hehe.

etomyam said...

wow gambar klasik tu, boleh dikenang sampai bila-bila

Illiana Hidayah said...

Mohdfairuz : hohho...tu je la yang mampu..sabar..

kaki bongkar : hohoho...tapi i xminat jadi miss universe..wakakka

etomyam : hahaha..blh tunjuk kat anak cucu :P

Puteri Iqa Izyan said...

hohoho.... ganas tuh.
tp jadik jugak ratu cantik.ehek. ;)

Illiana Hidayah said...

puteri iqa izyan : hahaha...lama punya cerita ni..hohoho

Mr. TN_SkY said...

ahaahaha...kasar tak kasar..nalauri kewanitaan tetap ada kan? hehe:-) Sebab tu tiada masalah nak kembali feminin ahaha..gud job there..:-p

Anonymous said...

lps ni msuk Gadis Melayu pulak eh..nnt sy vote awk byk2..gud luck..

mr.sum1

Illiana Hidayah said...

Mr.TN_sky : hehehe...tq2..tibe2 i blushing2 ni...hehehhe

mr.sum1 : xmaulah i...i xminat..hohoh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...