Thursday, January 6, 2011

Dengan Beraninya Si Pemanggil Itu Bagi Saya Gelaran "PUAN"~


Lokasi : rumahku syurgaku - Kedah
Cuaca : hujan + sejuk

Tiba-tiba henset maxis bunyi, tengok number tak dikenali, gilaaa eksaited saya pick up the fone

pemanggil : Hello.. Assalamualaikum, boleh saya cakap dengan Nurul Illiana Hidayah?

saya : wslm, ye saya bercakap..

pemanggil : macam ni ye Puan Illiana.. (read : dia ni pandai tembak nama pendek saya)

saya : Cik Illiana... awak ni dari mana ye?

pemanggil : macam ni ye Puan Illiana, saya dari S***I* Hotel, kami ada buat pakej untuk family..boleh saya konfemkan balik Puan ni dah berkahwinkan? Berapa umur Puan ye?

saya : Belum, saya bukan Puan, tapi Cik Illiana..

pemanggil : owh, maafkan saya, boleh saya tau umur Puan? eh, Cik Illiana?

saya : saya 24..

pemanggil : owh..maafkan saya kalau macam tu, saya nak offer Cik untuk join pakej kami pun Cik still tak cukup umur.. terima kasih ye Cik, maafkan saya ganggu masa Cik..


gilaaa lah! dalam pada saya tengah kesejukan (macam ada gaya nak tarik comforter and sambung tido), boleh pulakkk ada yang buat lawak toge macam ni ek? saya punyalah eksaited ingatkan panggilan from Jabatan Pelajaran Negeri nak panggil lapor diri ke, skaliii kau nak buat promotion, siap panggil "PUAN" lagi..!!! haishhh!!! tak boleh jadi niiii!

tapi kan...ayat dia yang "Cik still tak cukup umur lagi" tu means macam saya ni still mude lagi la kannn???? wahhhhh!!!! i likkkkeeee~muahahahaha..

sekian~babai
I could not ask for more

9 comments:

starsyeea said...

heh...klaka la plak...

taper2...sabar ye Puan...eh, cik...:p

starsyeea said...

heh...klaka la plak...

taper2...sabar ye Puan...eh, cik...:p

Illiana Hidayah said...

starsyeea : ehhehehe....baiklah..cik yana sabar eh...

SyafiqaNabila said...

hehe.. lawak toge betullah..
yeah, 24tahun..muda lagi tu..sy ada abg encem umo 25 (tiba-tiba)..ngee

Gayahspears said...

hahahah.. suke2 dia jd ckp ko PUan yak... men terjah ja..huhu

padle said...

muda ke,PERASAN muda..hehe
:p

Illiana Hidayah said...

syafiqanabila : hehehhe...ada abang hensemmm!!! wow!!! hahaha.. tiba2 jugakk ni...

gayahspears :itulah pasal..haishhh!

padle : haishh! gua memang muda lagi okkk...belom 34, baru 24..wakakkaka

Mr. TN_SkY said...

ahahha..tengah2 mrh pun..still teringat psl umur ye??? apelah puan nii...aha =_=

Illiana Hidayah said...

Mr.TN.Sky : ehhh...umur mesti kene ingt.. tu pun i dah nak tersasul sebut i 23..hohohoho

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...