Thursday, December 9, 2010

Saya Tetap Suka Makan Coklat Even Orang Kata Coklat Menggemukkan, Tapi Betul Ke?

"nape kau suka makan coklat? tak takut gemok ke?"
"makan coklat banyak-banyak, nanti naik jerawat baru tau"

wahhh! macam-macam yang orang cakap pasal coklat ni kan..? tapi.....saya tetap suka makan coklat!! ohhh yeayyy!!!

sedikit fakta yang saya nak kongsi pasal coklat ni ialah
  • coklat kaya dengan antioksidan dan boleh bantu cegah penyakit jantung dan kanser.
  • coklat ada bahan macam ubat penenang, yang apabila kita makan, akan menyebabkan kita gembira
  • coklat boleh hilangkan stress sebab coklat mengandungi endorfin (tak tau betul ke tak ejaan ni..)
  • coklat boleh mengurangkan jangkitan flu
  • coklat dapat mengurangkan ketegangan wanita dalam menghadapi PMS kerana coklat mampu membekalkan megnisium


see! banyakkan khasiat sang coklat yang korang gembar-gemburkan gemok la, naik jerawatlah apa lah..! hehehe...saya google kat tenet wikipedia and artikel yang pernah saya baca kat majalah remaja ni..
saya memang dari dulu tak pernah endahkan bila orang larang saya makan coklat atas sebab gemok, sebab bagi saya time saya tensen, memang saya akan selongkar coklat, time nak period lagi la melantak coklat tak hengat dunia punyaa..!
and now, dalam keadaan badan yang panas, kepala dah ting tong, flu ja yang belum, saya memang tersangat nak makan coklat!!!! tolonggggggggg!!!!



~alangkah indahnya kalau dapat landing sambil mengunyah coklat (sambil terbayang zaman2 kat jb dulu...ahhhh...best!)

sekian~babai
I could not ask for more

6 comments:

Linglung said...

gua selalu je makan coklat, xde gemuk pon? org kata cekelat jugak boleh buat kita happy...ye dak?

IllianaHidayah said...

tula bro...gua makan coklat pon xgemok...happy lagi ade...hahaha....

SyAfaWaNi ♥‿♥ said...

mkn coklat bole ilangkan stress! hik3

:~:Budak Degil :~: said...

actually kandungan gula yg ade dlm coklat yang buat gemuk...
kate org,coklat gelap or dark chocolate lebih baik..

try la yg cadbury dark chocolate tu..^_^

padle said...

suke coklat DAIM!!
tapi kat sini susah nak carik ar...

IllianaHidayah said...

Syafawani : betul2..soklat mmg boleh hlgkan stress~~ :)

Budak Degil : suma bnd berisiko utk membuatkan kita gemuk..cuma kita kena tau kawal and seimbangkan balik aktiviti lepas makan, tak semua orang sama kadar metabolisme..:)

Padle : aku suke gak coklat DAIM.. DAIM ade kat langkawi.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...