Thursday, December 23, 2010

Pillow Talk~Posting

Assalamualaikum!
selamat hari khamis semua!
kalau ada yang rasa nak potong kuku, eloklah potong ye, hari ni sunat potong kuku.. (okk..tazkirah ringkas pagi khamis)..

back to the topic~
korang nampak tak ape bende alah gambar yang saya amik dari google.com ni?
ye! namanya ialah pillow~bantal~zhen tou(dalam bahasa mandrin), bahasa arab saya dah lupa~


apa kaitan dengan imej ni?
sebabnya saya rasa macam need someone la nak pillow2 talk~
haish!
bukanlah nak kata serabut sangat, tapi agak risau la..
sebab kata orang penantian tu satu penyiksaan..
apa yang dirisaukan??
okk! bukan bab kawen!
even ada yang umur sebaya ngan saya dah beranak pinak..
dok update2 status bunga2 chenta bersama hubby + anak2..
then nak hebahkan seantero donia..
lantaklah kau!
yang menyebabkan saya rasa RISAU ialah bab POSTING!
PENEMPATAN KE SEKOLAH~
today is 23rd of Dis already..
sekolah akan bukak pada 2hb Jan (untuk kedah, kelantan dan seangkatan), 3hb (untuk yang johor, kL segala)..
tapi result exam saya tak dapat lagi!
apatah lagi nak dengar khabar pasal posting!
yang dok dengar sekarang...
"urusan posting masih belum dibincangkan.."
"list posting belum masuk JPN masing2, lambatlah ye.."
"kerajaan tak ada bajet, so mungkin lambat sikit daripada biasa"
ye..saya tau saya patut syukur sebab saya ni tak terikat dengan PTPTN or MARA untuk bayar balik pinjaman..
tapi at least boleh tak bagi kami warga PISMP satu kata putus yang clear tentang posting kami..
kalau ye pun posting akan lambat sampai tengah tahun 2011 ke, at least bagitau, so bolehlah kami buat plan B nak carik duit poket or apa-apa..
kalau ye jugak posting berjalan seperti biasa, so we have to be ready with ourself..
itu je yang saya mintak..
saya tak salahkan mana-mana pihak, sebab saya tau masing-masing tengah cuba yang terbaik, tapi itulah yang saya katakan.. satu kepastian supaya langkah seterusnya dapat dijalankan..
buatnya kalau dapat kerja sambilan, tiba-tiba dapat surat, kesian la jugak dengan majikan tu, nak carik pekerja tiba-tiba..
zahirnya memanglah nampak saya still cool bila tak dapat surat, sebab saya tau tak dak apa pun yang saya boleh buat, umpama anjing menyalak ke bukit, sampai anjing tu mampos pun bukit tak runtuh kan..tapi saya pun ada perasaan jugak, risau, kecewa, sedih.. semua ada~
kalau ada sesiapa yang baca luahan saya ni, percayalah, saya tulis entry ni dengan nada yang sangat rendah untuk mohon ihsan pemberitahuan, bukan nada yang marah-marah sebab nama pun pillow talk kan~

sekian~babai
I could not ask for more

8 comments:

ReDPRiNCeSs said...

sabar jela yana...mcm2 kaba angin da aku dengar...xtau mana betul, mana salah...;(

Pencacai Alim said...

aku ingat Yuna tadi

IllianaHidayah said...

Red : tula...aku rimas dah ni...kalau betul lambat cakap je la..boleh kita buat kerja lain..

etomyam said...

Insya Allah rezeki dah ada tu, cuma dalam perjalanan tu :D

Aizuddin Hanis said...

cian awk...xpelah..sabar er...nanti smapai lah surat 2...xpe...time ni lah awk rehat berblogging spenuh masa..nanti dh posting mayb dh xbp nk aktif...hehehe...sabar er

IllianaHidayah said...

etomyam : thanx ya.. insyaallah.. :)

aizuddin hanis : hehehe...ye kot..pasni mybe bersawang lak blog..thanx 4 ur comfort ya :)

Cik Bucken said...

keje je part time..carik part time yang mmg nk pakai kejap je,,mesti ade ^_^

IllianaHidayah said...

pencacai alim : gua yana beb.bukan yuna..heehhe

cik bucken : hohoho...kat sini susah sket nk dapat keje part time kejap2 ni...pekan kecik je..pekan koboi org kata...heheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...