Sunday, November 21, 2010

Oreo Cheese Cake

Assalamualaikum! hye semua!
entry semalam saya dah cakap one of plan saya masa cuti ialah belajar masak kan? and permulaan karipap yang tak berapa memberangsangkan, begitu jugak dengan nasik tumis saya yang umi kata "santan kak tak cukupla.." tapi hari ni resipi kek saya MENJADI! wahhh! highlight capital letters siap...muahahha... riak!
lepas siap segala kerja rumah hari ni, saya terus mencuba resipi oreo cheese cake yang dah jadi kegilaan semua orang sekarang.. heheh.. MENJADI okkk... kira boleh la sesiapa lepas ni nak tempah untuk hantaran bertunang ke, nikah ke.. tak payah cakap orang jauh, pasni kalau saya nak bertunang, saya nak buat kek ni je as one of the hantaran.. ok kan..?? hehehhe..

so, bahan-bahan nak buat oreo cheese cake ialah :
2 sudu butter
biskut oreo (1 paket yang dah siap dihancur-hancurkan)
1 paket tepung cheese cake mix (400g)
cream cheese cake
blueberry pie filling (200g)
air mineral (300g)

cara-cara nak buat :
panaskan 2 sudu butter atas api kemudian campurkan dengan biskut oreo
masukkan ke dalam bekas - tekan biskut hingga padat dan simpan dalam freezer
pukul tepung + air selama 5 minit
masukkan cream dan pukul antara 10-15 minit
tuang ke dalam bekas oreo yang dah dipadatkan, simpan dalam freezer hingga sejuk dan beku
tuangkan blueberry pie filling ke atas campuran tadi dan ratakan
sedia untuk dihidangkan

taraaaa...! mudahkan?




~pandangan oreo cheese cake yang telah diletakkan blueberry pie filling


~sedia untuk dihidang

~sang kenit saya makan hingga menjilat jari!

so..selamat mencuba saya ucapkan kepada yang ingin mencuba.. lepas ni sesiapa yang nak tempah bolehlah roger-roger saya eh.. heheh.. kepada Mr.Illiana yang nak rasa cheese cake ni, sila pulang ke kampung halaman dengan segera.. nanti boleh i buatkan lagi..heheh...

sekian~babai
I could not ask for more

5 comments:

gula-gula kapas said...

fuhh,mabeles !

ReDPRiNCeSs said...

wow macam sedap jek...da xyah beli kt secret recipe pasni...huhu...bile nk wat tuk aku???

miss pfr said...

i pasti akan mencuba resepi nie..
sbb nmpak sgt lazat!

cryclown said...

so, thun depan, ak nak mase ry nnt..huhuhu

IllianaHidayah said...

gula-gula kapas : hehehe... u shud try it out... :)

Red : kat sik xde secret recipe, so dat aku kenelah wat ni utk hilangkan ketagihan pd secret recipe... nnt dtg sik aku watkan utk ko eh..

miss pfr : orait...sila cuba..sgt lazat...all d best okkk...

cryclown :dtg umah klu nk rasa...ke nk aku wat time ko nk kawen? hehehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...