Tuesday, November 23, 2010

Karenah Manusia Kini...

manusia kini...
bangga dengan pakaian yang mahal, cantik, up to date.... ikut fesyen katanya...
bangga jugak dengan kenderaan yang mewah... sporty katanya...
bangga dengan tilam yang empuk.. dapat mimpi indah katanya...
bangga dengan rumah yang dibina bagai istana... lambang kemewahan katanya...
bangga jugak dengan pangkat dan darjat... tanda banyak jasa katanya..
sangat riak dan sombong bila miliki wajah yang cantik dan hensem.. impian setiap insan katanya..

namun..
sedarkah kita...

pakaian terakhir kita ialah kain kapan..
kenderaan terakhir kita van jenazah..
tempat tidur kita ialah liang lahad..
rumah terakhir kita kubur bertiang dua...
darjat yang diperoleh ialah al-marhum..
wajah yang cantik berubah menjadi tengkorak...

sama-sama kita renungkan...

sekian~babai
I could not ask for more

4 comments:

iDa_MutHiaH said...

betui tue along..hihiii^^

aNaYaNa said...

huhu..semoga kita tak lalai dengan nikmatnya dunia..

Miss Aizamia said...

ehe.. betoi la yana.. setuju walaupun masih mau berbaju branded, mau berkereta besar, mau rumah cantik, mau tilam empuk.. aku cume xmau berpangkat guru besar je.. hehe

IllianaHidayah said...

iDa : ha'ah...memang betol pun kan..hehehe....

anayana : insyaallah...semoga kita terpelihara drp kelalaian drp nikmat dunia..

aizamia : heheheh...yana pun nak gak baju mahal n lawa2..tapi tu la kan...just utk renungan kita sama2.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...