Saturday, November 20, 2010

Impian Seorang Penanam Anggur..

kini saya di rumah!
wahh...! buat announcement macam riakkk je kan..?? hahaha...
well..saya memang dah berada di rumah.. dah 5 hari dah... maka bermulalah episod seorang penganggur terhormat sementara tunggu nak posting...
dalam kepala saya ni plan dah macam-macam, nak buat itu ini, tapi yang menjadi masalahnya sekarang penyakit MALAS mula hinggap menyebabkan permulaan langkah saya lembap! tapi saya memang kena work hard untuk menjalankan plan ni sebab nanti bila saya dah start kerja, memang alamatnya tak dak dah masa untuk work out dengan plans ni..

1st plan saya is nak turunkan berat badan! muahahha.. bunyi cam kelakar je kan..? tapi series.. nama ja budak PJ tapi cam dah lama sangatlah tak bersukan..oleh hal yang demikian, saya kan cuba memulakan aktiviti turunkan berat badan dengan mula berjoging esok! takpa.. kat rumah saya ni ada ramai atlet, atlet hoki, tenis, bola baling, jalan kaki.. pendek kata semua lah atlet... maka bolehlah saya heret atlet-atlet ni untuk teman saya hirup udara segar di kampung!! ohhh yeayyy! jangan lepas joging saya p bantai roti canai kedai arif sampai 2 3 keping sudahhh...

2nd plan saya ialah nak belajar memasak! wahhhh!! kantoi anak dara tak pandai masak..! wehhh.. bukan tak pandai masakla..cuma tak berapa nak terer.. kira tahap novis lagi la.. kalau nak masak tu kena tanya chef expert sampai 87x baru menjadi..muehehehe... scary je kan bunyik.. kepada makcik-makcik yang tengah ushar saya untuk dijadikan calon.. (ewahhhhh), saya mintak tempoh sikitlah ye sebab saya nak belajar masak.. takut nanti kena terjah dengan mak mertua kantoi tengah makan delivery pizza.. mueheheh... cam dah banyak je masakan yang saya kena belajar.. takpa..pelan kayuh... here we go.. semalam dah start dengan buat karipap.. tapi...still faile bab nak kelepet tu... haishhh! kena cuba lagi ni... "makan karipap yang kalau goreng dia terbukak tu eh..?" ~ Mr.Illiana.. angguk je la..sebab saya budak baru belajar... saya akan pastikan nanti ada orang akan balik makan tengah hari sebab nak makan masakan saya... cewahhhh! angan-angan tak leh blah kan???

3rd plan saya ialah nak belajar menjahit... ahhaaa... ni dari dulu lagi tak pernah berjaya... tapi memandangkan saya bakal terdesak..maka baiklah saya mulakan pembelajaran jahitan saya secepat mungkin.. "umi.. bila nak hantar adik izzah p umah mak mak lang..?" hahaha... mau kena lempang sedaass tanya umi camtu...

4th is nak belajar make up..boleh camtu???? cam kelakar je kan... tapi series ni wehhh... tadi saya attend majlis tunang member baik saya merangkap member kampung saya.. ayah beliau tu ustaz saya dulu.. beliau MAKE UP SENDIRI untuk engagement day!!! series! cantik gilaaaa!!! simple but nice..! memang savingla kan kalau boleh make up sendiri untuk event camni... tadi bila saya tanya dia.. "aku dulu suka main make up sendiri la..aku belasah ja..." wahhh!!! belasah ja..??? kalau saya belasah ja.. mesti muka saya cam ....... ohhhh!!! tak boleh bayang...

okkk...itu saja saya punya planning waktu cuti...tapi nampak gaya cam yang no 4 tu susah je nak capai...hehehe... kalau internet kat rumah saya laju boleh la saya load youtube, belajar melalui youtube kan... takpe2..kata orang nak 1000 daya.. tak nak 1000 dalih... mari berusaha untuk mencapai kemajuan dalam hiduppp!!! ohhh yeaayyy!!!

okk dah... terasa macam nak makan malam la pulakk... sambil baca novel nicholas sparks.. ohh... makan lagi la kannn..hahha...makan kat rumah free beb...jom makan semua...

sekian~babai
I could not ask for more

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...