Monday, October 25, 2010

Komen Anonymous Makin Banyak..

rutin harian bila dah sampai bilik, sebelum beradu bersama bebear terchenta, akan mengadap lappy dulu check inbox, kutip duit kat car town (kantoiii layan car town! hahaha..), and today, as usual, bukak la email kan.. pastu kan.. ada la 2 comment yang perlu dimoderate sebelum dipublishkan kat blog.. bila bukan je comment tu kan, aku bantai gelak tak hengat punya.. habis bertempiaran ilmu kajian aku.. kalaulah seminar tu tak dijalankan lagi, mampos aku nak ligan ilmu-ilmu aku yang bertaburan tu... muahhaha...


Anonymous has left a new comment on your post "Petua Bagi Hadiah Pada Girlfren Korang":

klu bg pooh byk2 pun ok kan...
siap leh jd adik beradik lg,pastu pnh 1 blk...
ikhlas je bg,pastu xmntk blk pun...

Publish
Delete
Mark as spam


aku tak tau la kan anonymous ni sebenarnya nak tolong suggestkan kat sedara yang bertanya ke atau dia nak cuba sampaikan sesuatu.. hmmm.. ikhlas ek..? kena kaji balik kot maksud ikhlas dalam konteks yang sebenar-benarnya... aku ni jahil sikit bab-bab dalil ni.. so, aku tak leh nak keluarkan dalil, kang tersalah pulak, lagi parah...

so.. girls outside there yang minat pooh, aku rasa korang boleh kapel ngan anonymous ni.. mesti korang akan dapat banyak pooh.. and kepada anonymous ni, sila tinggalkan no fone kau so that sesiapa yang berminat nak pooh boleh kapel ngan kau.. hehehe..

ILLIANA HIDAYAH BUKAN PEMINAT POOH. sekian.
pastu ni another comment yang terdrop masuk dalam inbox saya

Anonymous has left a new comment on your post "Bila Hati Bergaduh dan Meracau..":

btl tu,xelok berhutang2 nie....
tp klu sy,halalkan jer...
mls nak pk...

Publish
Delete
Mark as spam


aku nak quote sikit "tp klu sy, halalkan jer..." (anonymous, 2010) sebab kau tak berani nak letak nama kan, so kira dah cukup bagus aku letak anonymous, kalau aku letak nama kau yang pelik-pelik kang, kau sentap lak kan...

ini pesanan aku untuk anonymous ni eh..
kalau duit yang dihutang tu dalam jumlah yang sekupang 2 kupang, aku tak heranlah nak halalkan..masalah duit yang dihutang tu BANYAK! eh.. masalahnye sekarang anonymous..kau tak tau bape banyak hutang tu..!!! mybe la kau cakap macam tu sebab bagi kau tak banyak kan sebab mungkin kau adalah BUSINESSMAN, KAYA.. sebab tula kau cakap "klu sy, halalkan jer..." tapi masalahnya aku tak!! duit yang aku kecoh-kecohkan ni cukup buat belanja aku sebulan! (boleh fikir tak berapa berharga duit tu pada aku??) tapi aku rasa orang yang berhutang dengan aku ni pun aktif berbisness.. kalau aktif berbisness, mesti kaya kan? kalau kaya kenapa takleh bayar hutang aku ek?? aku konfius!!

aku pelik la.. kenapa anonymous ni kecoh-kecoh sangat nak nasihatkan aku bab halal menghalalkan hutang ni.. tahap kekonfiusan aku berada pada tahap maxima!! kepada anonymous ni, kau tak de kat tempat aku memanglah tahap percakapan kau gempak gila bakbik.. cuba kalau kau rasa apa yang aku rasa.. bagi orang pinjam duit untuk penuhi kehendak, bukan penuhi keperluan is equal to bagi duit kat penagih dadah beli dadah okkk!
kepada makhluk tuhan yang still tak terbuka hati nak bayar hutang aku, ini pesanan untuk kau
"bukan senang nak senang, so jimatlah dari sekarang supaya kita tak berhutang dengan orang.. bagitau dia, duit tu duit yang diamanahkan untuk belajar, bila dia dah pinjam, amanah untuk dia pulangkan..jangan jadi manusia khianat.. takpa, kita tetap akan tuntut 1 hari nanti.. tak di dunia, di akhirat tak terlepas.. jauh mana sangat nak hidup senang dengan amik duit yang orang tak halal.."
gilaaa... pesal lembut sangat pesanan yang disuruh aku sampaikan kat orang yang berhutang dengan aku ni??? kalau aku mahu bertempik segala makian kan?
sesungguhnya kesabaran mereka aku sanjung tinggi..

sekian~babai
I could not ask for more

4 comments:

ReDPRiNCeSs said...

anonymous tu peminat misteri ko kot yana...hehehe

IllianaHidayah said...

red : kalau peminat misteri aku, aku nk tau gak dia minat aku for what reason ek.. sebab DUIT aku ke sebab hidden reason? lagipun aku sekarang kan dah xslim lagi dah.. dah GEMOK dah... hahahahhaha...

miss pfr said...

cik illiana hidayah, walaupun sy rsa sy mengenali si anonymous itu.. mungkinlah sy trslh org kn??? n sesungguhnya, jika si anonymous 2 lelaki, sgtlah x layak beliau menjd mr.illiana oleh krn cik illiana hidayah nie mana minat pooh. atas katil anda ada bebear trchenta ja kn? isk2...

satu lg, sy juga ad mslh mcm anda. org brhutang tp wt2 x phm.. berthn lama ku tgu n brhrp..diberi janji palsu pun ttp ku tgu duitku kembali..tp sy rsa sy pun trmkn ngn kata2 umi kpd anda itu.. biarlah...mungkin d akhirat sj.. kalau 10@20 xpa..nie da thp riban2.. susah k0t nak halal cmtu ja.bersabarlah wahai cik illiana hidayah..

Sesungguhnya kita para pendidik x payahlah nk berbisnes kalau x mampu bahagi masa @ kua modal sndiri, kalau ikhlas beri ilmu, InsyaAllah hidup kita dimudahkn.. =) ( sy pun x pndai nk kua dalil2 nie )

IllianaHidayah said...

miss PFR : 1st of all, thanx la sebab anda anonymous yang berani mendedahkan identiti..
2ndly : memang tak layak pun nak jadi MR.Illiana saya sebab saya ni manusia yang berjimat cermat dan tak suka berhutang.
3rd : cukuplah kalau ikhlas dalam jadi pendidik, memanglah takkan kaya tapi cukup lah kalau setakat nak memenuhi keperluan.. tapi, kalau nk penuhi kehendak yang membuak2, baiklah kawen ngan manusia yang bajet hot..sama2 demand, sama berhutang.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...