Tuesday, September 21, 2010

Tag From Elly

hye! selamat pagi semua.. saya tengah tunggu time nak turun ke jabatan ni, tapi sebab plan bertukar, maka saya dengan rileknya mengupdate benda alah yang telah ditag oleh elly thanx ya buddy..

1) Apakah nama blog anda dan kenapa anda memilih nama itu?

Marche Ou Creve yang bermaksud "mara atau mati"
saya pilih nama ni sebab saya mahu jadi manusia yang kental setelah saya mengalami kejatuhan pada zaman gelap yang maha gelap..



2) Apakah link blog anda sekarang dan bagaimana boleh timbul idea untuk menamakan seperti itu?


http://analizzamani.blogspot.com/
analizzamani ialah gabungan nama saya, abah saya dan umi saya.. mungkin nama ni cam agak pelik, tapi kalau dalam Bahasa Arab pulak bermaksud "aku pada zamanku" (kalau tak silap la eh.. arab yang dah berkarat..so, boleh recall sikit-sikit jek..ahahha)


3) Apakah method penulisan dalam blog anda?

lebih kepada perihal diri sendiri and kadang-kadang saya selitkan jugak tips-tips yang macam best.. muahahaha.. best ke..?? and kadang-kadang Marche Ou Creve ni jugak merupakan medium saya memaki manusia sengal macam _ _ _ _ _ _ _ _ ( sila isi sendiri tempat kosong)


4) Pernah terasa nak hapuskan blog anda?

pernah jugak bila ada stalker yang tak diundang masuk stalk blog saya then hantar mesej "kelakar la blog awak" "panasss betul entry blog awak", warning kepada stalker tersebut my entries is my own responsibility, so please mind your own business!


5) Apakah pendapat anda tentang blog pemilik blog yang tag anda?

ini classmate saya, adik beradik 5 tahun setengah, beliau ni selalu ada entry-entry cerita lucu yang menarik, and terhibur bila baca :)


6) Senaraikan orang yang anda mahu tag

Cik Bucken
Gayahspears

okkk... siappp dah...
thanx Elly :)
mahu bersiap nak turun ke jabatan


sekian~babai
I could not ask for more

10 comments:

ReD PRiNCeSs said...

yay...ade gak org sudi nk wat bende yg aku tag...hihihihi...baru aku tau pe maksud marche ou creve tu...dan asal usul link blog ko ni...slama ni nak tanya tapi lupe je...

illianahidayah said...

hehehe...aku memang sudi elly...inform je aku...heehe...memang ramai yang tak tau apa maksud blog aku ni...aha...skrg dah tau aaaa kan.. :)

green apple said...

akak dah lama tak dapat tag, tu yang entry pun merepek-repek je. Takde idea.

illianahidayah said...

green apple @ k.D : huaaaa...terharu ni akak sudi menjengah blog saya ni...tq eh kak..ehhe akak dalam xde idea pun mau keras perut gak kot kiterg gelak.. muehehe.. tambah2 kalau bab anak teruna akak yg sorang tu memang terbaekla.. selamat hari raya kak..heheh

Anonymous said...

suke nmpk..hahaha-mr.ill-

illianahidayah said...

Mr.ill : mestila suka... idola dalam blog sudi masuk blog i okk... btw, awat nama u jadik Mr.ill? mana lagi 3 huruf merangkap jugak nama i tu...? haish~

Cik Bucken said...

hohoho...tag ini hambe penah membuatnye..btw...thanx kurana sudi mengetag hambe..^_^

cryclown said...

hehehe..selamat lebaran..mne duit raya?:P

illianahidayah said...

Cik Bucken : ohhh..iyakah..??? sama2 cik bucken~

cryclown : selamatkan lebaran..hoih..ko pakcik ke aku yg pakcik..? ko la bg duit raya kat aku...

Pencacai Alim said...

suka ah tuh cik bucken..hakhakhak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...