Sunday, September 19, 2010

Randomness Eid 2010

mengumumkan keberangkatan pulang penulis serta pemilik kekal Marche Ou Creve ke laman yang sepatutnya.. muehehhe.. sorry semua, bila dah balik kampung yang tak dapat liputan 3g, saya sesungguhnya sangat malas nak online.. tambahan pulak adik bujang asyik dok berkepit dengan berokband saya, so saya pun buat tak tau lah sat even dalam hati membuak-buak nak update segala.. ehhehe... oh ya.. yang pastinya mesti sesetengah stalker yang suka stalk blog saya ni nak tau cerita terbaru saya kan..?? muahahaha...

tahun ni beraya masih lagi turn kampung umi kat kelantan. adesss! lemah seluruh urat sendi. last year balik beraya kat kelantan, umi deliver sang kenit izzah kat kelantan, tahun ni kelantan lagi..waaaa... kami adik beradik dah menjerit pun abah heret balik jugak..
okkk.. kami anak yang baik, kena balik ikut umi abah...

and tahun ni, bersempena anak-anak umi yang dah makin meningkat dewasa, umi tiba-tiba nak buat open house. ohh yeay! ada can jumpa kekanda.. muehehhe.. tapi sementara nak sempat jumpa kekanda, penat jugaklah adinda menyiapkan juadah open house. saya dah deal dengan umi, umi masak nasik dagang, saya buat soto.. (1st time buat soto sendiri) mau pengsan jugak sebab bahan-bahan nak buat soto tersangat dan teramatlah leceh atau dalam longhat kedah panggil "ghenyah". penat lelah seakan-akan hilang bila dialog ni kedengaran ~
makteh : yana pandai ye buat soto, sedap!
saya : ehh.. sedap ek? makan kenyang-kenyang tau makteh
makteh : dah kenyang ni.. resipi dari johor ke?
saya : ha'ah.. (tersipu-sipu)

and yang paling saya melambung-lambung bila Mr.Illiana pun say "sedap".. ahaaa.. melayang segala kepenatan adinda wahai kanda.. hahahha.. okkk! saya riak! gambar soto tak sempat nak snap sebab sangat penat dan malas nak cari lokasi camera dalam handbag yang berkencah.

geng-geng Mr.Illiana yang attend open house suka sambal yang umi masak.
so, saya pun tanya macam ni..
saya : umi, budak-budak ni suka sambal telur umi, kenapa semua orang suka sambal umi ek?
umi : tengah lapaq kot budak-budak tu..
saya : ala.. bukan depa ja yang suka, kawan-kawan fiq pun suka..
umi : tak taula.. umi buat macam biasa ja..
saya : okesss... kena belajaq wat sambal sehebat umi
umi : tersampuk apa ni balik ni asyik nak masak ja ni..???
saya : adessss!

umi kata saya tersampuk sebab saya berjaya buat soto and bagi umi try spegeti resipi mak usu.! padahal kalau balik asyik melepak pun susah jugak.. nanti mula la umi cakap camni "belajaq masak kak.. takkan nanti menikah nak hidang sardin ja kat laki?" dan kemudian, saya dengan muka toya akan masuk ke dapur tolong apa yang patut. so, kali ni, telah berlaku anjakan paradigma dalam diri saya.. hehe... umi.. sila berbangga dengan prestasi anakanda.. heheheh

ok and last, impian memakan secret recipe telah pun tertunai! ohh yeay! bukan setakat secret recipe, sekali dengan pizza diangkut sama, tamakkan saya?? sebab tu badan saya makin gemok! makan fast food banyak, okk.. tak pa, saya akan cuba shaping balik~lalallalalalala...

~ okkk... ini baju raya saya, tak sempat carik warna putih macam Mr.Illiana (lain tahun la eh)


~ ini sang kenit saya : sudah setahun umurnya..

~sang kenit bersama hudnya


~from left : yana, dikyah, nurul



~ thanx to my dearest Mr.Illiana (best x kena layan orang meraappp?)


takleh nak update banyak-banyak, sebab pasni saya nak bergelut dengan
esaimen yang bertimbun-timbun...adesssss..!
sekian~babai
I could not ask for more

5 comments:

ReD PRiNCeSs said...

comey nya izzah dengan hood die...bile gaknya dpt jumpa izzah live...dan bile plak agaknya bleh merasa soto air tangan ko ek...huhu

Cik Bucken said...

adoiiii budak kecikk tu..apsal comel bebenoo ghopenyee??
hoho slmt hari raye yang ke-11!

illianahidayah said...

Red : kalau nk jmp izzah live kene la datang umah aku.. kalau ko datang time2 dia dah besar memang xdapatlah ko nak jumpe die live + comel camni...hehehhe...

Cik Bucken : tersampuk gen comey dari mane ntah..hahaha...selamat hari raya cik bucken~

Gayahspears said...

sape name si tenit tu.. geram, gayah nk cubit pp dia ley tak :)hikhik

illianahidayah said...

gayahspears : nama sang kenit ini ialah nurul izzah kamarulzaman.. hehehe...datang aaa umah ek.. try cubit die..tapi beliau sangat ganas..suka gigit menggigit..wakakkaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...