Thursday, September 9, 2010

Randomness Before Raya~

hye semua! entry ni macam biasa bila dah lama xupdate,
nak kena update secara random la eh..

  • balik aritu sampai kat Sungai Petani around 7am. bersyukur gilaaa sebab mampu sampai dengan selamat, sebabnya malam tu saya rasa macam nyawa di hujung tanduk ja bila macha tu bawak bus macam pelesit! sekali dia lap kat selekoh tajam, senget sebelah bus! memang kuang hajau namanya tu!! sekarang ni bukan kira raya aidlifitri ke, tahun baru cina ke deepavali ke, semua orang akan balik cuti jumpa family, dah kalau kau bawak bus macam pelesit, macam kena kejar hantu, buatnya excident tengah jalan tu, kau nak ke ziarah setiap family yang sedaranya dah jadi mayat tu and mintak maaf?? bayar segala kerugian??? huh! takleh tidur kott malam tu! selalunya saya ni kalau dah naik bus, mesej ngan umi and Mr.Illiana sekeping, 2keping, 3keping, pastu padaaam dah.. ni nak tidur pun tak boleh okkkk! sumpah jadi tayar bus baru tau!!

  • raya tahun ni umi abah nak buat open house, mungkin bersempena birthday adik izzah kot. (kalau ikut bulan islam, 3 syawal tu hari jadi adik izzah), tapi umi nak buat hari raya keempat bersamaan dengan 13September 2010. So, kepada semua kawan-kawan yang mengenali diri saya, kalian dijemput hadir di teratak usang saya di Sik, Kedah okk? masa on the way balik ke kelantan ni, tiba-tiba abah bersuara :
abah : kakak nanti beli kereta kembara dah la eh..?
saya : alaaaaa.. tak mau la kembara, kan dah janji...
abah : kembara spare part murah..
umi : kan dia nak pakai honda..
abah : tak pa la, nanti beli kereta, rumah.. mudah masa depan
then abah berhenti kat pasir mas, nak masuk ambank.
abah : kak duk dalam ni sat, abah nak p bayaq duit rumah untuk orang
saya : abah saya baik, tiap-tiap bulan bayar duit rumah, tapi rumahnya tak dak! (dalam hati)
okkk! tak mau komen apa-apa pasal ni, kang kalau saya komen, penuh page pulak entry ni.

  • now, saya ada masalah pasal berokband saya ni.. saya dapat email macam ni dari celcom "dear customer, you have exceeded the 5GB/month usage. Pls purchase additional volume or we reserve the right to control your volume speed" okkk.. dah pening kepala dah.. pasni kalau kat maktab, saya kena lepak kedai mamak or mcD, or KFC la kann untuk wireless sebab speed dah kene control. kalau korang ada apa-apa suggestion, please inform saya eh. nak purchase additional volume?? sorryla.. xdapatla jepp.. kalau ye pun, tunggula saya dah keja tahun depan.

  • ok dah.. tak tau nak cerita apa dah.. nak baring jap la.. karang nak ikut umi abah shopping kat Kota Bharu lak, oh yess! sebab boleh shopping + cuci mata even dalam purse tinggal RM1 je.. hahaha.. ohh noooo!! sebab pasti akan terperangkap dalam kesesakan lalu lintas yang maha dasyat,(series! tak tipu, tak caya datang la kelantan time2 raya camni) bawak pulak adik izzah, jangan dia merengek sudahhh..

*rindu semakin berjuta-juta lemon~bila boleh jumpa? nak makan secret recipe!


sekian~babai
I could not ask for more

5 comments:

ReD PRiNCeSs said...

Ko kire bertuahla dapat surf sampai exceed limit...aku ni nk 3g pn xdpt...gprs cm hampeh je...kjp ok kjp x...tmpt aku ni xdela ceruk sgt...xkn bkn wilayah celcom lg kot...

anyway hepy raya day...jemputla datang rumah ek...

Anonymous said...

slamat hari raya..

mr.ill

Pencacai Alim said...

pakai streamyx...

Miss Aizamia said...

aku sokong elly..
same la kite elly.. huhu.. aku sedikit terseksa..
salah.. bnyak terseksa.. hehe

illianahidayah said...

Red : tempat aku pun xde 3g..aku kalau nk online, aku akan kuaq wi-fi kat kedai2 yg murah hati kat pekan..mueheheh..nk harap berokband aku..?? memang berok!

mr.Ill : mr.ill????

pencacai alim : insyaallah...next year pakai streamyx.. :)

zam : kite ber3 same je zam...muehehhehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...