Wednesday, August 11, 2010

Gemuk ke Kurus???

kejadian ni bukanlah baru sebenarnya..
saya ingatkan benda ni biasa-biasa orang nak usik mengusik saya..
tapi bila dah makin ramai yang menegur..
aisehhh... gua kena check aaaa kesahihannya...
muehehhee...
macam ni alkesahnya... di suatu petang yang tak hening, tapi panas terik.. saya pop up junior saya kat kedai depan maktab ni..
junior : kak yana..hye..
saya : hye.. baru balik sekolah ka..?
junior : xla..tadi dah balik, jumpa lec jap, ni keluar balik..
saya : owh..ingat dari sekolah tadi..
junior : kak yana nampak berisi la sekarang..
saya : haaaaa????? betul ke..?
junior : iyaaa.. nampak berisi skit.. senang hati ek kak..??
ni baru kes yang pertama, kes kedua masa saya jumpa nini dulu..
saya : rindunyaaa kat nini..
nini : eh..cam dah gemuk sket je ni..
saya : waaaaaa... yeke..????
alkesahnya yang ketiga, saya terjumpa anak murid saya kat tesco..
anak murid : cikgu illiana!! rindula kat cikgu.. (dia salam saya)
saya : yeke rindu cikgu...
anak murid : iye.. cikgu, saya nampak cikgu cam gemok sketla..pastu macam makin berseri.. cikgu dah nak kawen ek..?
saya : eh...memandai je awk ni.. (padahal dalam hati agak menyirapp..slumber je budak ni cakap aku gemok!)
waaaa....betol ke saya dah gemok??? ni belum balik Sik lagik,
adik-adik saya kat umah tu dahla selalu kutuk saya makan banyak..
mesti diorang akan cakap "ahahaha..kakak dah gemok! yeay2!"
tolong tengokk jap..perbezaan 2 gambar ni..heehhee...



kalau betul saya dah gemok, bulan puasa ni adalah bulan terbaik untuk kembalikan berat badan biasa saya... muehehhee...
sekian~babai
I could not ask for more

10 comments:

ReD PRiNCeSs said...

gemuk??? aku tengok cam makin kurus je...jgn percaya ckp org...percaya ckp aku je...hihihi

Cik Bucken said...

GEMUK KE KURUS???
JWPNNYE KE!!~
^_^"

Miss Aizamia_aRMAX said...

sape yg ckp ko gemuk?? meh sini aku nak ketuk..
taik mate xpenah cuci kot.. hehe

illianahidayah said...

ReD PRiNCeSs : mueheheh... xgemok la eh...okess..aku tak payah diet...!

Cik Bucken : KE!! ape tu???? muehhehehe...

Miss Aizamia_aRMAX : hahaha...jgn zam..bulan2 puase ni tak baik ketuk2..kasi die eyemo ok x..?? hahahah

Miss Aizamia_aRMAX said...

boleh yana.. tp biar aku yg tonyoh lam mate die ea? hehe..

biar sy jwabkan yg cik bucken nyer tu.. (sibuk2)
KE tu is in between gemuk ke kurus..
it's part of your question gak yana.
sbb tu die plih KE..
duduk ats pagar.. (mtak2 jatuh ;p, jgn mrah ye cik bucken)

illianahidayah said...

Miss Aizamia-aRMAX : hahaha...okess zam..tawaran anda saya terima...hehehe...
pandai pulakk zam ni..blh jadik pentafsir la zam..! (quran tafsir tak jmpe lagik ni zam...) adesss...

azizan4444 said...

aah la.akak da mkn gemok..tetibe je kan..hahhaha...gemukkurus xde hal.jnji hidup hepi..ad mase kuruskan blk..bulan puasa ni sesuai sgt..hehehe

illianahidayah said...

azizan4444 : aaaaaa....tiba2 ja nk jerit..ahahah...tp bile baca ayat last tu cam release sket aaa...blh kurus balik..muehehhee...

cryclown said...

hahaha..xpe2..gemuk ke kurus ker y pntg sihat:)

illianahidayah said...

cryclown : gelak ko ni besar sgt ni..cam ade makna je nih... hehehhe....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...