Thursday, July 8, 2010

Akukah Yang Bersalah

sudah hampir seminggu membuat internship dan alhamdulillah, masih boleh adapt pada suasana yang dulunya memang saya sangat2 tak suka.. abes dengan umi abah, mr.illiana terpaksa menahan ngomelan saya dan tak kurang jugak carutan..muahhaha... ganasss ok anak dara ni.. mau jatuh saham dibuatnya..
tapi ada 1 peristiwa yang telah berlaku semalam dan membuatkan saya rasa sangat bersalah pada individu tersebut..
alkesahnya begini... (toiyyiibbbb)..
ada sorang makcik cleaner yang tugasnya clean up toilet guru and staffroom termasuklah lokasi meja saya.. (toiiyyiiibbbb).. semalam saya abes saja kelas pj dan nak bersalin.. (bukan nak bersalin anak..nak salin attire formal saya...), so, saya ngan member saya pun beriringanlah berjalan ke arah toilet guru, and ternampak pulak makcik cleaner ni tengah nak mop lantai..
saya : la, jangan buat apa2 yang membolehkan makcik ni melatah tau..
dila : ok na..
kami pun masukla...
saya : makcik..mintak maaf ye...
makcik : xpo..masuklah...
saya : makcik ni bukan orang sini eh? (saya cakap slow2 je.lembut2 je..takut makcik naik syeikh)
makcik : bukan.. makcik orang negeri 9..
saya : kek mano?
makcik : bahau..
saya : oo...bahau...
makcik : ado sedaro ko kek sano..?
saya : eh..xdo..
saya pun cepat2 salin baju dan makcik tu pun teruskan kerja-kerja beliau.. keadaan sunyi sepi menyelubungi kami.. tiba-tiba hanger yang menyangkut shawl kawan saya ni nak terjatuh, dan saya secara spontannya..
saya : eh mak..
makcik : eh mak kau, padan muko. bla...bla...bla...
aisehmen......saya dah menyebabkan makcik ni melatah..padahal saya yang pesan kat member saya supaya jangan buat makcik ni melatah...muahahhaa....
toiyyyiiibbbbb..
eh..janganlah toiiiyyyibbb dulu... ada kejadian kedua..
dah nak balik sekolah, rutin makcik cleaner kat sini diorang akan mop lantai staffroom lagi sekali sebelum abes sesi persekolahan hari tersebut.. saya dan kawan-kawan pun kemas la barang2 nak balik... kebetulan saya bawak banyak barang hari tu, dengan beg laptop, beg baju sukan, handbag dengan botol air.. masa nak lalu keluar, beg saya tersangkut pada fail atas meja saya..
saya : eh2...
makcik : eh kau, kau budak jahat, eh, jahat.. bla..bla..bla..
saya : (dah...kan kena budak jahat skali ngan makcik ni..muahahha..)
dila : na.. two times okkk u buat makcik tu melatah....
saya : aaaaaa.....saya tak bersalahhhhh....





~maafkan saya makcik
*tak payahlah nk cuba test power aku akan tercuit ke tak... aku boleh baca la nada kau tu tak sengaja atau buat-buat..
sekian~babai
I could not ask for more


4 comments:

aanz said...

eyh..
mcm slalu ade jodoh je jmpe mkcik cleaner tu..
hahaha..
2 kali sehari...

diraja22 said...

makcik 2 la lamo terimo maaf awak dh.. sbb dia takut melatah lg..

Cik Bucken said...

ayt melatah cik bucken
"opocot kambing ko meletop!"
seyesly pelik kenape same je tiap kli melatah..
-_-"

illianahidayah said...

aanz : hehehe...nk wat cane..sbb makcik tu selalu on duty time yana free, xde kelas nk masuk...hahahah...

diraja22 : xpola camtu..sonang ati den..hahahah

cik bucken : tp cik yana xde bele kambing...hahaha...dl kan masa kat sek menengah, dak2 ni ade yg melatah "oh kau anak pakcik harun" muahahha...lg la xleh blah... cik yana anak pakcik kamarulzaman okkk....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...